مقدمه ای بر مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


استفاده از مکمل های غذایی راهی سریع برای دستیابی به اهداف ورزشی است. البته باید بدانید که مکمل های ورزشی انواع مختلفی دارند و کاربردهای متفاوتی دارند. این بدان معنی است که ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید و سپس با یک مربی قدرت مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.

مکمل های بدنسازی این روزها بسیار محبوب هستند. انواع مکمل های بدنسازی می تواند شامل مکمل های پروتئینی، مکمل های چربی سوز، مکمل های انرژی و غیره باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع مکمل های ورزشی در این مقاله با ما همراه باشید. مکمل های ورزشی باعث بهبود عملکرد ورزشی، بهبود آمادگی جسمانی، جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات، بهبود عضله سازی و غیره می شود.

پروتئین اضافه کنید

در بین انواع مکمل های ورزشی، مکمل های پروتئینی بدون شک یکی از شناخته شده ترین و پرمصرف ترین مکمل های ورزشی هستند. هنگامی که اکثر مردم نام مکمل پروتئین را می شنوند، پروتئین وی را به یاد می آورند، اما مهم است که بدانید انواع مختلفی از پروتئین وجود دارد.

پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر از شیر در فرآیند پنیر سازی به دست می آید. این محصول که اغلب طعم مطبوعی ندارد در مراحل بعدی می تواند به پودر تبدیل شود و با افزودن طعم هایی مانند شکلات یا وانیل به یک مکمل خوش طعم و مفید بدنسازی تبدیل شود. پروتئین آب پنیر به راحتی قابل هضم و جذب بالایی در بدن است و بیشترین کاربرد آن افزایش حجم عضلات است. برخی از خصوصیات دیگر پروتئین انیمال وی یونیورسال نوتریشن به شرح زیر است:


به رشد ماهیچه های بدن کمک می کند

در کاهش وزن موثر است

کمک به حفظ توده عضلانی پس از تمرینات ورزشی شدید

علاوه بر موارد ذکر شده، پروتئین آب پنیر در کاهش فشار خون، کنترل دیابت نوع 2، کاهش سطح کلسترول خون موثر بوده و به لطف خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

پروتئین کازئین

انواع دیگر مکمل های بدنسازی که حاوی پروتئین هستند عبارتند از کازئین. این نوع پروتئین، مانند پروتئین آب پنیر، از شیر گرفته می شود و دارای مزایای بی نظیری برای عضله سازی است. کازئین دیرتر از پروتئین آب پنیر در بدن هضم می شود. به همین دلیل است که مربیان ورزش مصرف کازئین را قبل از رفتن به رختخواب توصیه می کنند، در حالی که پروتئین آب پنیر را می توان قبل و بعد از ورزش استفاده کرد.

پروتئین گوشت گاو

نوع دیگری از مکمل های ورزشی پروتئین گوشت است. از پروتئین هیدرولیز شده گاو به دست می آید و علاوه بر افزایش حجم عضلانی، در افزایش تراکم استخوان نیز موثر بوده و به حفظ سلامت سالمندان کمک می کند.

آلبومین یک پروتئین است

از دیگر انواع مکمل های ورزشی می توان به پروتئین آلبومین اشاره کرد. از سفیده تخم مرغ به دست می آید و علاوه بر کمک به افزایش توده عضلانی، از تجزیه عضلات پس از ورزش جلوگیری می کند.

پروتئین گیاهی

این نوع پروتئین برای گیاهخواران بسیار مناسب است. پروتئین‌های گیاهی انواع مختلفی دارند و هرچه اسیدهای آمینه بیشتری داشته باشند، محتوای غذایی بهتری دارند. بهترین پروتئین های گیاهی شامل پروتئین سویا، پروتئین کینوا، پروتئین باقلا، پروتئین برنج قهوه ای و پروتئین نخود است. شما همچنین می توانید نخود فرنگی، دانه چیا، دانه کتان و غیره را پیدا کنید. در پودرهای پروتئین گیاهی موجود در بازار برای بدنسازان. برای سایر پروتئین های گیاهی، عصاره میوه و سبزیجات ممکن است اضافه شود.





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: